Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zakłady Usługowe Południe

 

 

Zakłady Usługowe „Południe” sp. z o.o. w Krakowie, są właścicielem Bocznicy Grupy Odstawczej Wagonów Osobowych w Bielsku Białej

 

 

Charakterystyka techniczna infrastruktury bocznicy

1.      Tory odstawcze; Na stacji znajduje się 5 torów odstawczych o nr. 101,102,103,104,105 oraz tor dojazdowy nr.100 - długość użyteczna torów odstawczych wynosi 2016 m. Ostatni remont  torów i rozjazdów wykonany był w miesiącu maju 2012 r. Stan techniczny infrastruktury torowej bardzo dobry.  Rozjazdy typu S-49-1:9-190 są przekładane ręcznie, w okresie zimowym ogrzewane elektryczne z zastosowaniem wyłączników czasowych dla oszczędności prądu. Rozjazdy jak i tarcze manewrowe obsługiwane są przez zwrotniczego. Posterunek zwrotniczego wyposażony jest w zapasowe zamki zwrotnicowe, spony iglicowe, łączność radiową i telefoniczną z dyżurnym dysponującym Stacji Bielsko-Biała oraz niezbędne narzędzia i materiały do bieżącego usuwania usterek w torach i rozjazdach.

Tory zakończone są kozłami oporowymi z wymaganymi poduszkami piaskowymi co zapewnia bezpieczeństwo taboru podczas prac manewrowych.

W torze Nr 103 znajduje się kanał przeglądowo naprawczy o długości 85 mb. oświetlony wewnątrz i na zewnątrz.  Na końcowej części toru 103 znajdują się podnośniki Kutruffa 4x10 co daje możliwość wykonywania napraw o zwiększonym zakresie podwozi wagonowych.

Międzytorza w całości bocznicy oraz drogi dojazdowe utwardzone i odwodnione kanalizacją burzową. Obok toru nr 105 znajdują się studzienki kanalizacji miejskiej do spuszczania fekalii z zamkniętych zbiorników WC. (umowa z firmą kanalizacyjną na odprowadzenie fekalii). Do opróżniania zbiorników WC bocznica posiada 2 szt. pomp.

2.      Hydranty pożarowe usytuowane na poboczach torów 101 i 105 obejmują cały teren bocznicy oraz wewnątrz budynku socjalno-warsztatowego.

3.      Wodowanie wagonów;

Obok toru 105, międzytorze torów 103/104 oraz 101/102 znajdują się studzienki do poboru wody w ilości 22 szt. rozstawione na całym terenie dające możliwość nawodowania wagonu w każdym miejscu bocznicy.

Studzienki remontowane we wrześniu ub. roku wyposażone w specjalne zawory i ocieplenia dające 100% zabezpieczenie przed zamarzaniem w okresie zimowym 

4.      Mycie taboru.

W torze nr 101 znajduje się myjnia mechaniczna z obiegiem zamkniętym i filtrem koksowym do zewnętrznego mycia pudeł.

5.      Sieć do ładowania akumulatorów.

Sieć ładowcza zasilana trzema prostownikami o dużej mocy co nie ogranicza ilości ładowanych akumulatorów.

Punkty ładowcze znajdują się na międzytorzach torów 101/102 – 16 punktów, 103/104 – 12 punktów, 104/105 – 12 punktów.

Bocznica posiada urządzenie do destylacji wody i specjalne pomieszczenia do ładowania akumulatorów zapasowych.

6.      Sieć z punktami zasilania napięcia 230/400 V na międzytorzach nr 103/104  w ilości 12 szt oraz 101/102 w ilości 17 szt. Sieć i kolumienki wykonane wg. norm unijnych.

7.      Sieć sprężonego powietrza.

Sieć sprężonego powietrza usytuowana jest obok toru 101 oraz 103 w ilości 40 zaworów do poboru sprężonego powietrza.  Sieć zasilana kompresorem dużej mocy  i zbiornikiem o ciśnieniu roboczym 0,8 Mpa.

8.      Sieć zasilania taboru do ogrzewania i zasilania wagonów z przetwornicami statycznymi.

Napięcie do taboru 3000 V prądu stałego podawane jest poprzez specjalną podstację z której rozprowadzone jest zasilanie na wszystkie tory. Na końcówkach torów specjalne sygnalizatory informujące o włączonym napięciu.

9.      Oświetlenie bocznicy.

Bocznica oświetlona w całości w ilości 120 punków świetlnych z podwójnymi i potrójnymi oprawami świetlnymi.

10.  Monitoring odstawionego taboru.

Teren bocznicy jest monitorowany poprzez 9 kamer usytuowanych w miejscach aby zabezpieczany  był w całości tabor odstawiony. Monitor podglądu kamer jest w pomieszczeniu rewidentów a rejestrator rejestruje 2 tygodnie nagranego obrazu. Nie ma żadnych przypadków kradzieży lub dewastacji taboru.

11.  Zabezpieczenie zewnętrzne terenu bocznicy.

Teren bocznicy ogrodzony w całości a wjazd na bocznicę zabezpieczany rogatką obsługiwaną i wjazd kontrolowany przez zwrotniczego.

Tabor przed osobami postronnymi lub przypadkami ewentualnego terroryzmu zabezpieczony na najwyższym poziomie. Takie opinie otrzymywaliśmy od policji podczas kontroli i ćwiczeń antyterrorystycznych.

12.  Budynek socjalno –warsztatowy posiada pełne zaplecze socjalne dla pracowników jak i warsztatowe oraz magazynowe.

13.  Bocznica posiada sprzęt na okres zimowy jak; ciągniki do odśnieżania dróg dojazdowych, ciągnik mały do odśnieżania międzytorzy oraz środki transportu do wywożenia śniegu i lodu z oczyszczanego taboru.

14.  Bocznica jest  jedną z najlepiej wyposażonych tego typu obiektów w Polsce co powoduje, iż wykonywana na niej obsługa taboru jest profesjonalna i gwarantuje bezpieczeństwo ruchu taboru na najwyższym poziomie.

Pod poniższym linkiem znajduje się <REGULAMIN > udostępniania bocznicy kolejowej 

 

© 2008 Południe sp. z o.o.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone.repliki zegarków
 
rolex replika zegarki repliki created by LMD.pl